Nähäpp

Inte blev han av med gipset, 6-8 veckor till ahhh men de hade sagt att brottet såg fint ut och behövde inte opereras. Tydligen är båtbenet svårläkt då det är få blodkärl därikring. Så Erik är hemma ett bra tag till alltså.

Snart blir Ebbe fyra månader och jag hade tänkt börja med lite smakisar då och så småningom byta ut nåt mål till gröt och/eller mat. Ska också börja med riktiga nattningsrutiner, nu somnar han i babynestet i soffan vid 20 tiden och sen bär jag upp honom när jag lägger mig men vågar ju knappt göra nåt ifall han vaknar så vore skönt om han somnade i sovrummet. Han är ganska lätt att söva så det går säkert bra.

Än så länge vägrar han vända sig när han ligger på golvet, han ligger där han ligger och gillar egentligen inte alls att ligga ned och vara i babygymet som Sune älskade, helst ska han sitta upp eller gå runt och titta i selen. Bara för nån vecka sen har han verkligen kommit på sin egen röst så det låter som en liten brandvarnare när han testat den 😀 han kan också greppa saker efter några försök och stoppat dom direkt i munnen så fort han får tag på leksaken.

Ebbe älskar att titta på Sune när han leker med eller runt omkring honom och Sune är så snäll och gillar att hjälpa Ebbe och leka med honom. Har flera gånger hört honom säga, 'älskar dig Ebbe', vi är här och vi tar hand om dig 😀. Mina fina killar!



Kommentarer
Ina

Vilka fina killar du har Elin!!!

Hoppas att allt är bra med dig och familjen!

KRAM

2013-10-13 @ 15:59:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0