2015

Nu vart det sånt långt uppehåll igen, men ska försöka bättra mig. Känns som vi och speciellt barnen eller Ebbe varit sjuk hela hösten, har typ vabbat varannan vecka. Sen jag skrev sist så har han haft dubbelsidig öroninflammation och fick penicillin för det plus några förkylningar och ögoninflammationer som även jag fick och har bekymmer med än. Kan inte  använda mina linser mer än nån gång i veckan sen dess, aja hittills i detta år har vi varit friska så vi hoppas våren blir bättre. 

Tänkte lägga ut lite bilder från jul och nyår som jag inte skrivit om ännu :) 
I helgen har vi en riktig kalashelg, imorgon är Sune bjuden till Alvas 5 årskalas på Leos lekland sen tänkte jag ta med Ebbe till Malin på fika och på söndag ska Sune till Nils 5 årskalas. 

Nästa vecka gör jag min sista vecka på Svevind, känns lite vemodigt då jag kommer sakna alla mina fina arbetskamrater. Men i början av februari börjar jag på universitet, på institutionen för matematik och matematisk statistik. Även om det känns tråkigt att lämna min nuvarande arbetsplats så känns det otroligt spännande och utvecklande att få börja arbeta där.  Det kommer att bli en rolig vår, nytt jobb och nya arbetskamrater och förhoppningsvis start av husbygge :) 


Ebbe gör sig redo för julfirande hos Eriks familj på umedalen 

Julafton 2014


Sune visar hur nöjd han är över alla sina julklappar 


Testar en av julklapparna 

Ebbe testar också :) 


Efter julafton åkte vi till Storuman några dagar och hälsade bland annat på  gammelmormor och gammelmorfar 


Ebbe fick en minidammsugare i julklapp  och han älskar att städa med den, noga och överallt :) 


Nyår firade vi hon grannarna matte och Elisabeth, vi åt massa god mat och hade en trevlig kväll. Dessvärre ville Ebbe inte sova i vagnen där så det blev en tidig kväll.


Under jullovet besökte vi nya Kulturhuset, det får bra betyg av oss! 


Så härligt att sen dom här två leka ihop, Ebbe skall göra exakt som sin bror och Sune är en så snäll och fin storebror (99% av gångerna i alla fall :) ) 
Just nu är Sune inne i en pyssel, skriva och rita period, tänk att han snart börjar förskolan! Och Ebbe börjar mer och mer komma på hur man får fram ord, han är väldigt högljudd, gestikulerar och visar verkligen vad han vill men pratar inte så mycket ännu men han förstår desto mer. 


Kommentarer
Magnus

Fina bilder!

2015-02-03 @ 11:16:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0