midsommar och flyttning

Då var midsommar över för detta år, vi firade ute i stugan på ön. Hade super väder och massa god mat. Firade också Erik som fyllde år på midsommardagen, han önskade surströmming till middag men blev snabbt nerdröstad kan jag säga. Sune fick då för sig att han inte ville sova i resesängen, nä fick lägga honom i vagnen istället, han känns ju lite stor för att sova där på natten eftersom han vänder sig och bökar runt så han fick gott spännas fast men sov då lika bra för det.

Känns som det är mycket nu, flytten närmar sig. Måste hinna packa det sista nu innan fredag, missar tyvärr storumandagarna i år också men ska nog åka upp helgen efter istället då det är swampsoccer.

Kommer nog inte ha tid att blogga nu på ett tag, får se när vi får in internet också.

Ikea

Yes imorrn drar vi till Ikea, Erik slipper följa. På deras hemsida kan man göra en shoppinglista över vad man ska handla och så väljer man varuhus och skriver ut så står vilka fack alla grejer finns i också, smart!

Har börjat packa lite smått för flytten men det är inte så lätt men en lite tok som far runt och vill ha uppmärksamhet hela tiden men får göra lite i taget helt enkelt =)

Snart midsommar också, verkar som att det blir bra väder. Vi åker till stugan på ön, ska bli så härligt så.

Regn regn

Fy vilket trist väder, tog bussen in till stan idag (så smidigt att åka buss faktiskt, får med sig vagnen pch allt) köpte en doppresent till Sunes kusins dop som är imorgon. Reor överallt nu, hittade lite kläder på HM.  Men var inte så kul när det regnade så vi åkte hem ganska snabbt.

Erik har farit i väg på årets första surf, känns ju lagom kul i detta väder men han var råpeppad i alla fall =) Jag och Sune blev bjuden på middag hos hans farmor och farfar så vi var där och åt och kusinerna lekte massa med honom.

Hotellnatten förra helgen var super! Kunde dock inte ta någon sovmorgon, utan vaknade som en klocka =) Men skönt var det att kunna ligga kvar i sängen och sen äta fukost o lugn och ro.

Vi åt middag på allstar som var sådär men trevligt i alla fall, kikade lite på fotbollen också så därför vi åt där. Hotellet var fint, speciellt trappen (svårt att fota så man ser) dock fick vi rum mot Rex, dunk dunk dunk ... Sen hotellfukosten som är det bästa när man bor på hotell mums

Lite pics på plutten, försöker få honom att ha solglasögon, går inge bra antingen tar han av dem och ska leka eller så tittar han "ovanför" och får sol i ögonen ändå.

Hotellnatt i natt

Så härligt de ska bli, ska packa ihop snart och börja bege oss ner på stan innan vi lämnar av lilleman. Kommer dock sakna den här plutten

Just ja

Var ju på en föreläsning i veckan, ser ni vem de är ?

Alex schulman var i stan och föreläste om sociala medier, var väl sådär men lite rolig var han faktisk =)

veckan och studenten

Vilken härlig dag, och vilken tur för alla studenter att de fick så fint väder. Vi har varit och firat Emma på sin studentdag, tittade när de sprang ut från skolan och åkte på traktorflak. Så himla härlig stämning, blir så glad, får flashbacks från sin egen student, oj de va tider de =)

Gick en sväng på stan sen men de var knökat med folk så vi tog bussen till ersboda och fick lite studentfika där

Altanbygget går framåt, nästan helt klart nu, bara en "ram" som ska sättas runt och sen ett vindskydd men de tar vi sen. ska försöka ta oss dit snart igen och fylla ut med all matjord som ligger i högar.

Hade tänkt åka på Ikea en sväng för att köpa lite grejer till huset men så tänkte vi att vi skulle titta på Mio först och se vad vi kan köpa där då det är lite närmare dit. Hittade en fin soffa och massa annat fint också men det är ganska mycket dyrare där.

Matpaus på Mios restaurang

Å lillplutten har blivit så duktig på att sitta nu me måste ha kuddar runt om då han kan tvärkasta sig bakåt

Då vi köpte våran barnvagn hade de som erbjudande att man fick en gratishotellnatt på BestWestern på massa orter i Sverige. Så på lördag ska Sune sova hos sin farmor och vi ska bo på Stora Hoteller, guuuu såååå skönt de ska bli. Ska gå på stan, bara ta de lugnt, kanske bada och basta om de har nåt sånt, gå ut och äta och ev gå på bio och soooova =) Längtar!

Ridpremiär

Äntligen, har inte ridit på nästan ett år. Red fram till jag var i v. 20-22 har jag för mig och det var i början på juli förra året. Har saknat det jättemycket så har bestämt mig för att börja på hippo till hösten, kan tyvärr inte gå tillbaks till min fina medryttarhäst som jag ridit i ett par år eftersom de var tvungna att ta bort henne =(

Så var på hippo igår för att provrida och så de kan se vilken grupp jag ska börja i nivåmässigt, blir en grupp 5 för mig. En sak är då säker och det är att det känns vad jag gjorde igår haha har sjuk träningsvärk i hela kroppen. Var helt slut igår efter ridningen men de var superkul och det mesta satt kvar men kände mig allt lite ringrostig.

Erik har hållt på med altanbygget, nu är han där för att lägga trallen så det tar sig. Duktiga har de varit!

Så här såg de ut förrgår

Och igår

Vi hade ev tänkt åka till Storuman idag men erik ville bli kvar så vi stannar, blir nog grillning ikväll.

Nu börjas det

Full fart på Sune nu, han har lärt sig fara runt dit han vill med gåstolen. Så nu får man passa sig lite, dels alla grejer han drar i och sen är han ganska duktig på köra in i våra fötter ajaj.

Såhär kan de se ut

Han har blivit duktig på att sitta också, amningskudden är perfekt att ha runt då han tippar ibland

Igår var vi på två promenader, en på dagen då vi gick ner till nydala, helt underbart väder. Sen gick vi ner till ängarna på kvällen, skulle titta på ankorna i ankdammen men då somna han så han fick inte se några ankor =)

Erik har varit ledig idag för att börja bygga altanen på nya stället, så han och Kaj är där och bygger. Är aningens orolig för hur det kommer bli då ingen av dem har tummen på rätt ställe när det gäller sånt haha men hoppas de kan snickra ihop nåt bra tillslut. Vi har varit och ätit lunch med några mammor på Barista och sen hälsat på altanbyggarna.

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.