Mat och dop

Måste bara säga att jag är glad jag har denna blogg, även om jag inte skrivit så ofta hela tiden så är det super att kunna gå tillbaks och läsa gamla inlägg. Har läst när Sune var liten och inser att man glömmer så lätt (bara såna saker som när man började med mat och vilken mat osv) så är glad att jag har den och ska absolut försöka fortsätta skiva. Kanske får trycka upp som en liten bok sen, kan ju vara kul att ha sen när killarna blir äldre :)

Ebbe har börjat med smakportioner nu, tjuvstartade lite innan 4 månadersdagen. Började med gröt och katrinplommonpure precis som med Sune och han älskar det. Vill försöka öka så han snart kommer upp i en portion där mitt på dagen och sen så har han fått smaka lite potatis och blåbär medan vi äter middag, tänker att han ska få prova lite olika smaker innan vi byter ut det målet så det lär nog ta ett tag men gröten vill jag gärna att han äter då han står sig längre än med bara amning. Han har nu sen några veckor slutat äta på natten, äter sista målet vid 19.30 (fyller på med ersättning inför natten) och sen sover han (ev med några tuttinstoppningar) till 07-08 på morgonen. Vi har också börjat lägga han direkt i spjälsängen (vid 20 tiden) inför natten och där ligger han och suger på tutten och småpillar med snutten innan han somnar själv. Jätteskönt!

I helgen hade vi dop för Ebbe, vi var i lillsele igen och denna gång var vädret fint så vi kunde hålla till nere vid älven. Vi hade bjudit in närmaste familjen och var drygt 20 pers, efter dopet åt vi pasta sallad och fikade. Och Ebbe fick så fina doppresenter. Så tack alla som var med!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0