Julen del 1

Satt och kollade igenom mina bilder jag tagit från lucia och framåt och det var visst en del så får dela upp det i två inlägg. 
Vi är i alla fall hemkomna efter ett jättemysigt julfirande i Storuman. Imorgon är det årets sista dag och vi ska fira med två andra par som alla har barn så det blir ett lugnt firande iår. Till förrätt har vi planerat parmesaninlindad chevre med ruccola och vinegrett, sen oxfilé potatismos med VB-ost bea och rödvinssås, efterrätten blir hemmagjord vaniljglass, chokladsås, daim och maränger, mums mums. 
 


Lucia och fika på dagis
 

Sune klär granen, Erik skulle promt ha en riktig gran vilket jag ångrar nu, barrrrrrrrigt värre.
 

Och inte var det lätt för Ebbe att låta bli granen heller 
 


Uppesittarkväll i Storuman med bingo och massa julgott som mamma bakat.
 
Hjälper till med köttbullarna, han ledsnade dock efter typ 5 stycken 
 

Gissa om han gillar att va i Storuman :) här får han göra vad han vill (nästan) och äta vad han vill :) oboy till frukost är favoriten. Sen älskar han att leka med Linn när han är där, hon är min kusin och bara två år äldre än Sune, hon är så himla snäll och leker så bra med honom. 



Dan före doppardan 

Julstrumpan på julaftonsmorgonen 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0