Advent

I helgen har vi tagit fram julpyntet och gjort julfint här hemma, mysigt. Vi började också med lite julbak, Sune älskar att få vara med och baka, precis som jag när jag var liten. Har många minnen från när vi var små och fick vara hos mormor och morfar och baka :) 

Sune är såå peppad på julafton, nästan så jag undrar hur han ska orka vänta. Han tittar varje kväll i ett reklam blad från barnens hus och drömmer om skylanders spelet. På kvällarna vill han att vi ska tända lampor så tomten hittar hit och ställa ut gröt till tomten. Nästan som känner sig hemsk när man ska förklara att det är 20 dagar kvar tills han kommer, hela 20 nätter tills vi kan ställa ut gröten. Men han glädjs varje dag åt sina kalendrar så dem öppnar han det är de första han gör varje morgon. 

Det funkar också väldigt bra att säga att tomten och tomtenissarna ser allt man gör när det blir bråk hihi, helt plötsligt har vi världens snällaste kille här :) 

Önskelistan som han skickat med morfar som hade träffat tomten i Storuman, så han ska ge den till tomten nästa gång han ser honom :) 


Pepparkaksbak, blev inte så lyckat så dom flesta gick sönder när vi skulle ta dom av plåten 



Saffranskaka

Ischoklad


Sune skulle visa Ebbe hallen..
Ebbe bara hänger på och tokskrattar 


Länge sen vi var och badade men i måndags tog jag och Sune en hel eftermiddag själv, först på badhuset och sen middag på Max. Mycket uppskattat! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0