Julen

Hade tänkt skriva om jul och nyår i ett inlägg men då jag kollade in bilderna så var det så många så jag får dela upp det i två. Så här kommer våran jul 2011, som firades i Storuman hos Sunes mormor, morfar och morbror som för övrigt heter Bia (Pia), motan (morfar), Nanne (Manne) =)
Blev så glad när jag kom hem från jobbet innan julledigheten och Sune hade med sig lite pyssel han gjort på dagis.

Så sött

 

Sen åkte vi alltså uppöver och tyvärr så blev julen inte riktigt som vi trodde, kl. 0600 på julafton vaknar vi av att Sune kräks.. hej magsjuka. Vi som hade tänkt fira med hela släkten på min mammas sida, fick ställa in. Men som tur var så var det en mild magsjuka, inte alls som vinterkräken vi hade förra vintern. Sune var ändå pigg och glad men åt inget och kräktes ett par gånger till.

Bus med morbror, spanar in julklapparna båda en och två gånger =) Julfrukosten/lunchen
      

Spaning på tomten som kom vandrandes och äntligen får han ta emot och öppna klapparna som legat under granen så länge. På sista bilden provar han en av dem, ett trumset (som låter sjukt högt..) Men får skylla på Erik sm köpte det, i en förhoppning att han ska bli musikalisk =)
         

Hur som helst så blev det ändå en bra jul, vi stannade nästan en vecka och bara tog det lungt. Hälsade på min mormor och morfar, var på promenader, såg hemvändar hockey, spelade spel och la pussen. Skönt! 
 
     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0