Äntligen friska

Och Sune har blivit sig själv igen, vilken skillnad det är när de är sjuka. Nu är det full fart igen. Håller tummarna att han får gå hela veckan på dagis, förra veckan var Erik hemma två dagar med honom då han fick en liten förkylning efter tredagarsfebern.

Sunes mormor och morfar stannade i stan i helgen och var barnvakt i lördags då vi var bjudna på Andreas 30-års kalas. Mycket trevligt var det, det bjöds på smarrig mat och så hade han ordnat ett roligt musicquiz (som vårt lag förlorade med en halv poäng:( Sen var det dags för utgång men jag var nog bara inne på stället 5-10 minuter. Blev så sjukt trött, så jag gick förbi max och gick hem till Eriks föräldrar som var bortresta över helgen. Så skönt de var att lägga sig och veta att jag fick sova hur länge som helst. Typisk så vaknade jag ändå runt 8.. men men kanske lika bra man vill ju ändå inte vända på dygnet helt.

Det märks att Sune lär sig nya saker och fler saker nu när han går på förskola. Ibland blir man så fundersam vart han fått saker ifrån men antar att det är där de kommer, Han går i en blandad åldersgrupp så det är nog så att de små tar efter de äldre.

Senaste grejen han håller på mycket med är att snyta sig i papper själv (dock inte så noga haha) men ändå =) Och torka med en trasa eller papper på golvet som att han ska städa

     

Skor är också väldigt roligt att ta på sig och prova gå med dem över "svåra" saker =) Storlek på skon spelar mindre roll

 

Sen har han upptäckt att det inte är lika roligt att sitta i kundvagnen när vi är och handlar, det är ju mycket roligare att springa runt själv i affären. Från i söndags när jag och mamma var på Biltema

     

Hoho nu börjar BigBrother, mitt och Eriks nya favvoprogram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0