Sommarfest på dagis

Idag efter jobbet åkte jag bara hem och vände i dörren för att gå till dagis på sommarfesten. Först var det mat och fikastund ute i det fina vädret, sen en liten sångstund och efter det fick alla barn gå runt på olika stationer. Det var fiskdamm, såpbubblor, piratstation och ansiktsmålning bla. Alla fröknar var utklädda till clowner. Vi hade ju kanonväder så det blev en toppenkväll, nästan lite väl varmt kanske då man var svettig hela tiden



   

Nu när vi haft sånt fint väder har vi nästan bara varit ute hela dagarna så fort vi kommit hem från jobbet. Precis vid vår infart finns en ännu obebyggd tomt där det samlats lite allt möjligt, bla har det blivit en spontan sandlåda och här gillar barnen att leka. Sune gillar sand som ni ser, helst vill han ta en skopa sand och hälla ut allt i min hand eller på mina fötter =) hmm inte så trevligt dock.

   

Änligten har vi målat klart huset, vi har fått massa hjälp av familjen, Erik var så duktig som fixade all målning på hög höjd själv, det var ingen annan som vågade sig upp. Förra helgen var ju en långhelg så förutom att måla passade vi också på att åka och titta på skatetävlingen som var nere på kajen. Lite naivt att tro att Sune skulle sitta still på läktarn och titta haha

  

Smälter nästan bort i värmen så i helgen ska vi försöka ta oss till något bad och svalka oss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0