Midsommar förberedelser

Imorgon åker vi till Eriks stuga ute på ön för att fira midsommar så ikväll har jag gjort lite pajer att ta med, vet inte hur de blev då jag modifierade recepten lite. Testade att använda smördeg från frysdisken istället för hemmagjord pajdeg. Det blev 6 st med tre olika fyllningar men de är inte fullstora pajer utan lite mindre. En ruccola, fetaost och soltorkade tomater, en med  getost  och spenat, och en med ädelost, broccoli och tomater. Låter ju gott om inte annat =)

 

Nästa vecka har jag tagit ut föräldraledighet vilket känns skönt efter denna ganska långa vecka, vi har invigit en vindkraft park så det har varit mycket jobb med det, men kul och häftigt att vara så nära, verken är så mäktiga och stora. Sen blir det en veckas jobb innna 4 veckors semester. Sune har redan fått semester, 6 veckor ska han nu vara ledig från dagis, så idag tog vi hem alla saker och även alla grejer han har gjort under terminen, bla supersöta teckningar och en solros som han planterat =)



Måste visa denna bilden också, i onsdags morse vaknade han och såg ut såhär. Fick en lite chock när jag jag in i sovrummet och ringde tom 1177 men det var ingen fara sa de, så länge ögat inte var helt igentäppt. Antingen är det ett bett han fått eller så kommer det från bulan han hade i pannan lite högre upp nån dag innan (bulor kan tydligen vandra neråt) Nu ser det dock mycket bättre ut!



Trevlig midsommar!



Kommentarer
madde

Men så söt han är!!!

2011-07-29 @ 23:26:05
URL: http://gravidnummertva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0