Midsommar och Storuman

Redan under båtresan ut till stugan slog vädret om och vi fick en jättefin kväll trots spöregnet när vi lämnade Umeå. Massa god mat åt vi och Sune lekte med sina kusiner på ön. På söndagen firade vi Erik som fyllde 30




         

Veckan efter midsommar var jag föräldraledig så jag och Sune passade på att åka upp till Storuman och hälsa på mormor och morfar, vi hade kanonväder och badade, var på bilbingo, grillade och busade massor. Sune har nu lärt sig att säga Pia (eller Biiia) som hans mormor heter, lite roligt att han lärt sig hennes namn innan han kan säga mormor/mommo. Han har även sagt eeent (Kent som hans morfar heter) Det har hänt massor med språket på kort tid nu, bland annat har han äntligen börjat kalla Erik för pappa istället för mamma =) Sune fick en egen kundvagn när vi handlade, gick fint tills vi kom till godishyllan, då var de bara att bära ut ett skrikande barn från affären. På fredagen började Storuman dagarna så vi hann gå en sväng innan jag åkte hem igen, Sune spande på karusellerna, nästa år kan han säkert åka några


       

Är nu inne på min sista arbetsvecka innan jag har 4 veckors semester, så härligt de ska bli


Kommentarer
madde

Tack så mycket! Har ni haft en bra helg? I helgen är det ju vännäsmarknaden här :) Hoppas dock att bebisen kan komma innan nästa helg då det är Åselemarkanden så vi kan åka hem och hälsa på svärmor och svärfar och vänner där! Men det kommer väl aldig hända! kram

2011-07-06 @ 07:52:22
URL: http://gravidnummertva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0