Dagis fix

Helgen har mest bestått av att fixa inför dagisstarten, imorgon börjar inskolningen. Så vi har varit och köpt lite mer utekläder och lekhjälm till Sune. Sen har jag köpt en märkpänna (PoP har en superbra) och har börjat märka alla kläder, skor osv. Sen fick jag hem namnnapparna jag beställt på nätet, så att barnen inte blandar ihop napparna.



Vi har också hunnit med lite städning och ett besök på busplaneten. Lilleman älskar busplaneten!
Idag åkte han den STORA rutchbanan (med Erik så klart), den går nästan rakt ner och jag vågar då inte åka den men Sune bara skrattade och tyckte den var superkul.

Här fick jag lite hjälp med städningen, han gick runt och "duttade" moppen på hela undervåningen dock utan trasa =) Till och med mattan fick sig en omgång

 

Busplaneten, Erik och Sune högst upp



Igår hade jag paxat tvn och Erik fick så lov att se schlagern med mig. Jag tyckte det var en bra start i år, gillade båda som gick vidare och så gillade jag Pernillas bidrag. Ser fram emot fler lördagar och mer schlager

Måste också visa vårt nya fina köksbord, äntligen ett vitt och framförallt större. Det behövdes. Förra helgen skruvade vi ihop och Sune snappade upp när Erik skruvade och skulle göra likadant.



Så här fint blev det

 


Kommentarer
Ina

Vad roligt att se hur ni har det! Busplaneten såg ju riktigt rolig ut!!!



Vad fint ni fått det i köket! Måste komma och hälsa på och se hur ni har det!



Kram!

2011-02-10 @ 20:05:51
Elin

Duktiga Sune som är så bra på att städa, det måste han ha ärvt av sin pappa ;) Tycker absolut du ska prova att beställa ett hemligt paket, tröjorna i 86 är långa och smala i modellen så de kommer typ att sitta bra på alva mot hösten skulle jag tro, de jag har beställt i 92 är alldeles för stora och sparas typ till nästa år! Men beställ paketet för barn 86-128 195 kr, 86 finns även att beställa i babypaketet för 150 kr men då är det mest bodys och dom är pyttesmå i storleken.. Kul att ses i helgen, vi kommer och våldgästar er snart igen om det går bra hehe :)

2011-02-14 @ 10:30:31
URL: http://elinochalva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0