Dadada

Nu börjar det komma lite fler nya ord från lilleman, jag tror han fokuserat mest på att lära sig det fysiska som krypa, gå, springa och klättra överallt :) Förutom allt dadada och massa prat som vi inte förstår så är det ofta he = hej, taaa = tack, dää = där, dutte = tutte (napp) och mamma och pappa såklart. Dock så förstår han i princip allt man säger till honom. 

Bara ett par arbetsdagar kvar innan påsk, ska bli skönt med lite ledighet. Vi åker först upp till Storuman och sen ett par dar till Hemavan, längtar.

I helgen var vi på ett riktigt roligt 30 års kalas (min kollega Marie som fyllde) där temat var "Oj, jag kom fel". Jag och Erik var bankrånare =) 

 

Sune älskar att vara ute, plaska i vatten, gräva med spaden i snön eller bara gå runt med gåvagnen. Så det är skönt att det är varmare nu och vi kan ha lite mindre kläder. Han blir helt tokig när vi ska gå in igen, vill bara vara ute. Sen när vi väl är inne provar han flera gånger att ta på sig stövlarna och försöker öppna ytterdörren, när det inte går testar han altandörren. Sen blir han ganska arg när han inser att det inte går och att vi inte ska går ut =)

Drömpölen för en liten
 

På uteplasten som börjar tina fram 

   


Kommentarer
madde

Hej hej kikar in och ser att Sune växer och växer! Hur är läget med er? Har en ny blogg alla fall! Kram

2011-04-29 @ 08:58:49
URL: http://gravidnummertva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0