Stora killen

Liten börjar bli stor, på torsdag fyller han hela ett år! Fattar inte hur tiden kan ha gått så snabbt. Nu är det riktigt nära att han går själv, varje dag blir sträckorna längre och längre. Numera vill han också ofta hålla vällingflaskan själv när han äter sötnosen.

Ska bli så kul att se minen när vi på torsdag morgon väcker honom och sjunger och ger paket och tårta med ljus. Funderar på att göra en bebissmörgåstårta (med leverpastej och turkisk yoghurt) på morgonen och sen när jag kommer hem från jobbet får han en egen liten tårta med grädde och mosad frukt som han får göra vad han vill med.

Imorgon kommer min fina vän Erik och hälsar på, hon i Umeå på kurs. Var länge sen vi sågs så det ska bli superkul.

I går firade vi ju så klart farsdag, Erik fick sovmorgon och ett paket som jag och Sune slog in. Sen var vi och firade Eriks pappa också. Synd bara min egen pappa inte var i stan så vi fick fira honom också.



I lördags hade vi Manne på middag här, måste bara tipsa ni som har småbarn om de gillar majs. Det finns att köpa frysna delade majskolvar, koka i ca 10 min och bre lite smör på, den brukar han mumsa länge på och underhåller länge under en middag =) På sista bilden äter han en sådan.

Undra om det är mer tänder på gång för Sune har börjat dreggla väldigt mycket, köpte lite nya dreggellappar på stan i lördags som han blev så fin i.



Gissa vem som varit framme? =)



Kommentarer
Alvin & Linn

Hipp hipp hurra på Sunes 1års dag önskar Alvin & Linn med föräldrar

2010-11-18 @ 20:38:23
Elin

hej Elin! tack för idag, så himla skoj det var! jag har lagt upp lite bilder nu på bloggen, såg att du inte var med på en endaste bild vi tagit:( men erik och sune får representera er familj :) kram

2010-11-21 @ 22:00:59
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Lily [ L i n d a . B l o m ]

Haha, vilken goding! : )

2010-11-24 @ 13:04:03
URL: http://lindablom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0