Ingen bebis ännu

Verkar vara en envis liten en därinne. Ringde in till fölossningen vid 11 tiden igår kväll för att få råd, de ville att jag skulle stanna hemma så länge som möjligt eftersom det var ganska fullt där. Har haft värkar hela natten, oregelbundet 4-15 min emellan. Så har inte sovit en blund i natt, kl 7 var jag helt slut och ringde in igen. Då fick vi komma in för koll, fick göra ctg kurva som såg fin ut och bebis mår bra. Tappen var borta och var öppen 2 cm, så värkarna gör nytta i alla fall. Fick välja mellan att få en spruta och sova där ett par timmar eller åka hem med sovdos. Valde det senare, så har fått sova 4 timmar idag. De trodde att det säker skulle komma i gång under dagen kvällen med mer regelbundna värkar. Än så länge är de dock oregelbundna, men lite tätare och mycket intensivare. Så får se vad som händer ikväll, kommer det inte igång ska jag ringa in och be om sovdos eller att de får hjälpa till att sätta igång det.



Trött



Kommentarer
madeleine

Jäkla bebis! Kom ut nuuu! Håller tummarna för inatt då, när min slemmis gick fick jag en dag efter dt! Så snart e bebis här :)

2009-11-17 @ 18:49:49
URL: http://myddis.blogg.se/
Maria

Vi håller tummarna för att bäbisen kommer ut, helst så snabbt och smärtfritt som möjligt! Själv tror jag ju att det här är brorsans fel (om det blir utdraget och smärtsamt). Han sa att han visste allt... och hade gått BF, men nu undrar man ju...

Barnen är väldigt spända på att få träffa sin nya kusin och har verkligen gått in för att förstå hur det hela går till (Klara: "Måste man ta av sig trosorna?", Felix: "Kan bäbisen få på sig bajs?" och Adam: "När kommer mitt nya syskon?")

2009-11-18 @ 00:11:57
elin

haha så himla söta de är

2009-11-22 @ 22:12:11
URL: http://eelinws.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0