Äntligen

Ja nu är han här efter en lång och jobbig förlossning, det blev en liten pojke =) Nästan alla trodde på flicka men inte det.

Åkte in på tisdagskvällen igen och då ville de att jag skulle stanna kvar på förlossningen och få en sovdos med sprutor plus bricanyl på plats. Så fick ett rum där och försökte sova, blev så skakig av bricanylen och fick hjärtklappning så det gick inte somna, vid fem fick jag en extra tablett så jag somnade. Sedan väckte de mig vid 9 tiden och eftersom jag fortfarande hade oregelbundna värkar ville de sätta fart på allt så fick ringa efter Erik. Kl. 10 tog de hål på hinnorna och satte in värkstimulerande dropp. Det gick dock sakta framåt, öppnade mig inte så mycket trots hemska värkar, klarade mig dittills på lustgas och provade också sterila kvaddar. Vid 4-5 tiden var jag helt slut och ville ha kjesarsnitt haha. Då ringde de efter narkosläkaren och fick epidural, det var så sjukt skönt trodde jag kommit till himlen. Kunde sitta upp och äta till och med =)

epidural


Sakta men säkert så gick det framåt iaf, lillen verkade ligga med ansiktet uppåt (kanske därför det drog ut på tiden? han snodde sig dock precis innan han skulle ut och föddes med ansiktet nedåt). Fick tillslut krystvärkar 22.15, var då helt slut och ville bara därifrån dessutom hade jag fått feber. Fick kraft någonstansifrån och tillslut kom han ut 22.44 den 18/11. Han vägde 3655 gram och var 52 cm lång.




Fy fasen alltså det var det värsta jag varit med om någonsin men samtidigt det bästa också. Allt ont försvann så fort han var ute. Låg på BB i 2.5 dygn innan vi kom hem i lördags och var ganska tagen flera dagar efter men nu börjar jag känna mig som människa igen. Så nu är vi bara hemma och myser och försöker lära känna lillplutten, vi har inte bestämt oss för namn ännu men är inne på Sune eller Sigge =) Igår tog vi även en premiärtur med vagnen, han somnade direkt och sov så gott.


Lite bilder på hjärtat =)
   


Kommentarer
Linnea

vilken förlossning! men fan vad stark och duktig du var:)

STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!



Jag röstar på Sune;)

2009-11-27 @ 13:46:01
madeleine

Ja röstar också på SUNE!!

2009-11-29 @ 14:17:09
URL: http://myddis.blogg.se/
Anna Henriksson

Båda namnen är skit tuffa men jag måste ju slå ett slag för Sigge! Om inte min kompis haft en son som hetat så hade jag gärna haft det på min son, om jag får någon i framtiden =)Han är underbart fin eran kille! Vilken lycka Elin!

2009-11-29 @ 15:04:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0