3 veckor

Idag blir lillen hela 3 veckor gammal, tiden går fort. Dropparna tycker vi funkar bra, han verkar bättre i magen men han har haft ett par jobbiga nätter och inte somnat (läs skrikit till) förren 5-6 tiden så jag har varit helt död. Men nu har vi kommit på att ge honom lite ersättning på kvällen, det verkar som mjölken inte riktigt har räckt till. Har testat nu i två kvällar och han slukar ersättningen och somnar sen och sover i minst tre timmar i alla fall. Sen var i vi på bvc idag och han har inte gått upp särskilt mycket sen sist så bvc tanten tycker jag ska fortsätta ge ersättning på kvällen och kanske en gång på em också. Det är visst lätt att det blir en ond cirkel, jag får lite mindre mjölk på kvällen och så blir det ännu värre när jag inte sover eller äter som man ska och då blir inte lillen nöjd heller men nu hoppas vi det ska bli bättre.



Fattar inte att det snart är jul, har ingen riktig julkänsla än då det inte är någon snö ute. Men har hört att det är alldeles vitt i Storuman där vi ska vara i år mest troligt. Fick i alla fall lite julstämmning i söndags då vi var bjudna till Tomas och Nina på julbak och julmat. Så himla mysigt det var och supergod mat.

 
 



Kommentarer
Anonym

Den här tjejen har skrivit ett bra inlägg om amning om du vill läsa:) En hel del tips och råd som man ibland kanske glömmer eller inte tänker på. Lycka till med din fina son!

http://beckahbitch.blogg.se/2009/june/amning.html

2009-12-13 @ 21:32:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eelinws

Denna blogg handlar om mina små pojkar, Sune som är född 20091118 och Ebbe som är född 20130511.

RSS 2.0